Microsoft uvedl nové možnosti správy aplikace MS Teams. Administrátoři dostali k dispozici čtyři nové role, které jim mají pomoci v efektivnějším řízení. Nastavení je možné provádět skrze „Microsoft Teams and Skype Business Admin Center“ a také pomocí PowerShellu.
Pokročilé možnosti možnosti správy
Kromě role globálního administrátora a dalších rolí, společných pro pro celý balík Office 365, můžete využít čtyři nové role správců, přímo pro aplikaci MS Teams. Rozdělení administrativních rolí najde své uplatnění zejména ve velkých společnostech, ale přijde vhod i tam, kde je vyžadována větší kontrola přístupu a bezpečnosti. Administrace je rychlejší a efektivnější.
Teams Service Administrator
Hlavní administrátor, je zodpovědný za nastavení služeb a skupin v MS Teams, tvorbu skupin
v Office 365, umožňuje správu nastavení v přidruženém programu Skype for Business Online. Administrátoři s touto rolí mají dostupné veškeré nástroje a funkce Teams a Skype v rámci Admin centra. Správce s tímto oprávněním odpovídá může spravovat nastavení meetingů, hovorů, zpráv atd.
v rámci celé společnosti.
Teams Communication Administrator
Admin může spravovat funkce meetingů a hovorů, včetně konfigurace ve Skype for Business Online. Součástí je přístup ke Call Analytics dashboard a dalším nastavením spojenými s komunikací v MS Teams.
Teams Communications Support Engineer
S touto rolí administrátora získáte přístup k funkcím Call Analytics dashboard v Admin centru. Účelem jsou analýzy telefonních hovorů (např. záznamy hovorů), diagnostika a odstranění problémů.
Teams Communications Support Specialist
V rámci tohoto oprávnění je uživateli umožněn přístup k základní správě telefonních hovorů „Call Analytics.“
Přidělování rolí
Role administrátorů může být přidělena skrze Azure Admin Portál. Jednoduše naleznete profil uživatele v Azure Active Directory, kliknete na „Role adresáře“ v levém panelu a roli vyberete a přidělíte.
Administrátoři mohou využít k přidělení rolí také PowerShell.
Admin Centrum Teams
Nové Admin centrum Microsoft Teams & Skype for Business Admin Cener slouží ke správě nastavení MS Teams od března 2018. Je přístupné skrze Microsoft 365 admin Center.
Nastavení MS Teams lze provádět jako administrátor i jako uživatel. Na levé straně naleznete řídící panel i s nabídkou možností nastavení.
Skrze záložku „Týmy“ se dostanete do Správy týmů, kde je možné spravovat vlastnosti týmu jako je jméno, počet členů, nastavení soukromí. Jednoduše můžete upravit nastavení u více týmů ve Vaší organizaci.
Možnosti nastavení jsou širší a přes další záložky „Řídícího panelu“ upravíte i nastavení uživatele, Vaše nastavení zpráv, schůzek a další.
Komentáře jsou uzavřeny.