Přístup zaměstnanců do firemních souborů je jednou ze základních potřeb, kterou by měla firemní IT infrastruktura poskytovat.
Přišli jsme na to jak společné úložiště vyřešit elegantně, funkčně i bezpečně. Navíc přehledně pro zaměstnance i pro firmu.
Jaká jsou úskalí společných firemních souborů?
- Ve firmách se stává, že existuje pouze jedna složka, do které mají přístup všichni zaměstnanci. (To nezní bezpečně, že?)
- Případně uživatelská pravidla (kdo má k čemu přístup) má pouze firemní IT, které neřeší změny v jednotlivých týmech flexibilně, ale pouze úkolově. Tedy udělí přístup zaměstnanci dle pokynů vedení a dál se o oprávnění nestará. V praxi tak stává, že zaměstnanec získá oprávnění k “novým” složkám, ale zůstává mu přístup k úložišti, kam by již vidět neměl.
- Někteří uživatelé se také z různých důvodů pro ukládání a sdílení uchylují k soukromým aplikacím typu Dropbox, Úschovna nebo Ulož.to, což představuje bezpečnostní riziko i začátek chaosu. Není totiž jasné, kde data končí, na jak dlouho a kdo k nim má přístup.
Sdílené úložiště?
Jedním ze způsobů, který se s oblibou ve firmách používá, je sdílený disk umístěný na firemním souborovém serveru.
Základním cílem sdíleného úložiště je poskytovat zaměstnancům přístup k souborům, které potřebují a naopak zamezit přístupu k souborům, které nepotřebují nebo nemají vidět.
Proč řešit jeden dílčí problém, když můžete najednou vyřešit všechny? Sdílení. Přehlednost. Interní komunikaci i bezpečnost.
Kombinaci jednoduchého nastavení a sofistikovaného řešení lze získat pomocí cloudového řešení. Například Office 365 kromě kompletní firemní komunikace zajišťuje možnosti sdílení uvnitř i vně firmy podle stanovených pravidel. Zaměstnanci získají jak osobní úložiště One Drive o více než dostačující kapacitě 1 TB, což je obdoba např. Dropboxu, tak firemní úložiště umožňující strukturované ukládání a sdílení informací a souborů napříč celou firmou nebo jejími odděleními.
Celé řešení je samozřejmě zabezpečeno v souladu s nejpřísnějšími trendy a veškerá data jsou pravidelně zálohovaná. Pro podporu práce z domova nebo z terénu je celý systém dostupný vzdáleně bez nutnosti složité konfigurace VPN.
V rámci Office 365 je nastavení přístupů pro nového uživatele otázkou vytvoření nového přístupu a přiřazení nového kolegy do příslušného oddělení. V případě, že zaměstnanec změní pozici, přesune se jednoduše do jiné skupiny a veškerá práva se automaticky změní. A když zaměstnanec opustí firmu, jednoduchým zablokováním ztratí veškerá práva.
Všechny výhody Office 365 získáte za přiměřené předplatné 300 Kč za uživatele za měsíc.
Slušné, že? Zajímá vás, co se všechno v balíčku Office 365 skrývá?
Uvažujete o pořízení balíčku O365? Nechte si poradit týmem DataClue s přechodem na nový systém a ušetřete si starosti, nervy i čas. Přečtěte si náš článek, s čím konkrétně vám pomůžeme.
Komentáře jsou uzavřeny.